woensdag 14 december 2016

Showtime

Afgelopen zondag zijn Doet en ik weer samen op pad geweest, tijd voor haar laatste punt zogezegd. Dag ervoor alvast haar tas weer klaargezet en de vervoersbak al helemaal ingericht. Ik zet er altijd voor madam een kattenbakje in want mijn ervaring met haar is dat ze van autorijden altijd op de bak moet.

We waren zo in Delft aanbeland en ook de rij voor de veterinaire keuring viel mee. We waren binnen 20 minuten in de zaal. Tijd om eerst even rustig de showkooi voor haar ingericht en hop madam kon lekker plaatsnemen. Ze vond de buurkat aan de ene kant alleen niet zo leuk, dit keer een Ragdoll die onrustig in zijn kooi aan het rommelen was, ook aan de kant van Doet en tja daar houdt madammeke niet van.

De keuring was dit keer heel vroeg, om half 11 was ze al gekeurd, netjes haar 3e CAC en dus kampioen! Daarna was het maar afwachten of er nog meer in het verschiet lag. Voor de variƫteitsprijs ging het lastig worden want Doet was de enige abessijn op de show.

Op een gegeven moment moest ik toch nog even terug met haar. Mijn keurmeester moest haar voordracht BIS uitkiezen en tja dat was een moeilijk verhaal. 4 mooie poezen (waaronder mijn Doet) moesten dus nog even op een rij staan. Na veel wikken en wegen koos ze voor de Devon Rex, vooral omdat dit er eentje was die geen kale plekken had, uniek blijkbaar voor een Devon Rex. Ze had graag de andere katten een speciale prijs gegeven maar daar deed deze vereniging niet aan. Ontzettend jammer vooral als je keurmeester zegt je hebt een hele mooie dame en had graag een speciale prijs uitgereikt. 

Nu was het dus de rest van de dag uitzitten, gelukkig deze show was heel vroeg klaar. Om 17.15 zat ik met Doet in de auto op weg naar huis. En ja hoor ze moest natuurlijk op de terugweg even wat doen op het bakje, de hele dag de tijd gehad maar nee zodra de auto ging rijden hop veel gegraaf en gerommel. Wel heel erg trots op de meid want ze is nu Kampioen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten