dinsdag 13 oktober 2015

(B)aby's!!!!!!

Maandagochtend, Martien was vroeg op om naar kantoor te gaan. Hoorde dat hij Eem zijn vroege ochtendhap gaf en wegging. Om een uurtje of 7 ben ik opgestaan, tijd om de aby's eten te geven, Eem zijn medicijn en weer langzaam mijn draai te gaan vinden.

Bij binnenkomst in de huiskamer kwam Eem natuurlijk direct aanlopen, zijn pijnstiller gegeven om hem daarna zijn bordje eten voor te schuiven. Daarna Puk die zat ten hoogte van de waterbak, nee ze wilde geen eten maar zat wel heel onrustig te mauwen, niet echt een Puk mauw. Ineens hoor ik gepiep en direct bij de bak gaan kijken. Ja hoor madam had al 2 baby's op de wereld gezet. Wat een draakje is het toch. Even gekeken of de dekens in de kist nog wel goed lagen, Puk heeft de neiging om flink te spitten en je wilt niet dat zo'n baby onder een deken komt. Een maar even wat beter neergelegd. Die zag er nog nat uit dus denk dat die nog niet zo lang op de wereld was. Puk er weer bij.

Eigenlijk direct Eem maar uit de kamer gehaald en Puk met rust gelaten. Ze zag er nog zo vol uit met haar buik, daar moet nog wel wat uit gaan komen. Zoals altijd mezelf op de bank geïnstalleerd, tv aan om al die programma's van overdag maar te gaan bekijken en de foto's van de dag ervoor op Facebook te zetten.  Maar het bleef stil, en stil en stil en stil, gebeurde niets. Zag soms dat koppie om de hoek kijken van oh je zit er nog. Kreeg het gevoel dat ik overbodig was dus hop maar op weg naar mijn ouders (om de hoek) voor een bakkie thee.

Weer thuis aangekomen nog steeds niets, pff dan begin je hem toch een beetje te knijpen. Maar ja er zijn er al twee goed uitgekomen dus de rest moet ook gewoon lukken. Ze zal wel wachten totdat ze vindt dat het weer kan. 

Intussen kwam Martien ook thuis, Puk reageerde wat hyper, Martien had een rotdag gehad en tja dat voelde Puk direct aan. Ik ben maar eten gaan koken, Martien ondertussen nog wat werken. Na het eten ging Martien weg naar een supriseparty, ik bleef thuis bij Puk. Pc aangezet om nog wat te klussen voor de vereniging en toen het donker was in de huiskamer is dus nummer 3 geboren. Die aap heeft echt gewacht tot het avond was. Ze houdt zeker niet zo van het overdag kittens krijgen.

Vanochtend was de stand nog steeds 3 dus dit is ook de eindstand. 3 baby's waarvan 2 blauw en 1 wildkleur. Eind van de week ga ik rustig de geslachten bepalen, eerst maar even lekker settelen. Wel heb ik ze al gewogen en de werpkist voorzien van een lekker warm en droog dekentje. Puk vond het daarna wel welletjes, de baby's moesten allemaal dicht bij haar blijven. Ach de volgende weegsessie is pas morgen weer. 

Bezoek houden we echt nog even af, eerst maar even lekker groeien en rust voor Puk. Dat is nu het belangrijkste. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten