donderdag 13 november 2014

Eem

Vandaag eens niet over de kleine baby's maar over onze Eem. Gisteren was hij weer niet helemaal lekker en dus de dierenarts gebeld om een afspraak te maken voor die avond. Zo gezegd, zo gedaan dus met Eem naar de dierenarts. We hebben een bloedtest laten afnemen en daar kwam uit dat zowel zijn lever als nieren niet helemaal functioneren zoals het moet. Voor verder onderzoek was er wat urine nodig. Zo gezegd, zo gedaan. Eem vanochtend apart gezet met een bakje en maar hopen dat hij netjes ging plassen.

Mijn moeder is tussen de middag even bij hem gaan kijken maar mijnheer had nog niets gedaan. Dus de dierenarts maar gebeld of ik langs kon komen om het dan maar rechtstreeks vanuit de blaas te laten halen. Denk dat mijnheer dat gehoord heeft want toen ik hem thuis ging ophalen, had hij heel braaf een plas gedaan.

Die is geanalyseerd en daar kwam naar voren dat hij waterige urine heeft. Er wordt nog opgestuurd en daar krijg ik morgen dan de uitslag van. In de tussentijd gaat mijnheer netjes op een nierdieet en gaan we op zoek naar een drinkfontein want dat is heel goed voor katten met nierproblemen.

Ik hoop dat het allemaal met het dieetvoer weer de goede kant op gaat met mijn grote man, ik weet dat hij al op leeftijd komt maar missen wil ik hem nog zeker niet. In december als de baby's voor hun enting naar de dierenarts mogen, gaat Eem ook weer mee en laat ik zijn bloed weer testen. Kijken of er vooruitgang in zit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten