woensdag 18 november 2015

Zitac bij Eem

Zoals ik al even geleden schreef, was Eem de laatste tijd aardig aan het kwakkelen. Vooral 's avonds/'s nachts met regelmaat spugen (lees iedere nacht). De wasmachine maakte overuren. Daarom maar eens op internet gaan googlen en gekeken of de bijwerking van Doxoral misschien problemen met de maag kan veroorzaken en ja hoor. Ik had ook al het idee dat hij last had van zijn maagzuur want altijd na het spugen, stond mijnheer weer klaar voor een hapje eten. Ziek wat hij dus niet. 

Ik kreeg de tip om Rennies te geven maar vanwege de andere medicatie van Eem heb ik toch maar even contact gezocht met mijn dierenarts. Zo gezegd zo gedaan. Eerst wilden ze een maagbeschermer geven maar die had ik al ooit uitgeprobeerd bij hem en die werkte niet. Ik gaf aan dat ik echt een maagzuurremmer nodig had. Hierop hebben ze dus Zitac voorgeschreven, twee maal daags een kwart tabletje. Mmm weer een tabletje erbij, vooral omdat het geven hiervan niet altijd makkelijk gaat. 

Gelukkig zijn het tabletten die niet vies smaken en het geven gaat dan ook erg goed. Eem zelf is hier heel erg door opgeknapt, geen last meer van overgeven. Heerlijk gewoon om te zien dat het na één dag al deed wat ik wilde, hem niet meer laten overgeven. Ik moet zeggen dat ik nog steeds heel verbaasd ben hoe hij het doet en hoe hij zich gedraagt. Gisteravond lag hij heerlijk met zijn poten vooruit gestoken in het mandje. Vanochtend rende hij als een dolle dwaas door de tuin toen ik de deur even had opengezet. Denk dat de storm hem wild maakte. Ook jat hij nu telkens de kippennek van Yana. Het is dan wel zo'n slimmerd dat hij de botjes niet opeet maar alles gewoon helemaal kaal knaagt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten