vrijdag 24 oktober 2014

Oogjes open

Afgelopen woensdagavond was het even stress in de tent. Yana had zoiets van mmm die kamerdeur zit maar dicht en eigenlijk wil ik daar wel weer even naar toe dus ze glipte sniekie met Martien mee naar binnen. Nou ik heb Puk nog nooit zo hard zien rennen om daarna bovenop Yana te springen om haar heel duidelijk te maken dat ze niet welkom is in de huiskamer. 

Tja en dan moet je de boel weer zien uit elkaar te krijgen. Altijd een uitdaging die meestal eindigt in krassen etc. en ja hoor zo ook deze keer. Gelukkig had ik Yana redelijk snel te pakken en konden we haar de gang weer op krijgen maar een van mijn handen had toch wat schade opgelopen. Puk was daarna helemaal into de alarmfase en zat in de werpkist, kinderen bij haar heel alert naar buiten te kijken. Wat een persoonlijkheid is het toch, wij mogen alles maar de andere aby's? Nee daar heeft ze toch echt haar regeltjes voor.

De volgende ochtend was alles weer gekalmeerd, denk dat Yana zich alleen nu twee keer bedenkt voordat ze naar binnen gaat. Martien heeft i.i.g. het hekje maar even neergezet zodat ze niet zomaar langs ons heen kunnen glippen. Ik weet ook wel dat Puk altijd de eerste 3 รก 4 weken geen andere aby's bij haar baby's wil, daarna is het geen probleem. Wel jammer voor Yana, mag ze niet eens naar haar kleinkinderen kijken.

Wij mogen wel gewoon met ze rommelen want vanochtend heb ik de dekentjes weer wat opgeschud in de werpkist. Lees dat de hummels eruit moeten, in het mandje voor de werpkist zodat ik even alles kan opruimen. Ze worden nu alleen wat wijzer en kruipen als je niet oplet alle kanten op. Vooral het blauwe kereltje is erg ondernemend, in de werpkist zit hij al echt heel wijs naar buiten te piepen. Wil denk ik de wijde wereld eigenlijk al langzaam gaan verkennen maar ik vermoed dat mama Puk dat nog niet kan waarderen.

De hele bende heeft nu ook zijn oogjes open, we gaan echt een nieuwe fase met ze in. Ze zijn ook zo ontzettend leuk en je kan er uren naar kijken. Nog steeds gaat dat spul als een tierelier qua gewicht. Dat akkefietje met Yana en dat Puk wat onrustig was daarna deed niets af aan de groei. Die baby's zijn er niet warm of koud van geworden.  Benieuwd hoelang Puk ze nog in de werpkist kan houden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten