zondag 21 augustus 2011

Het is even rustig geweest op de blog maar we waren even lekker twee weekjes op vakantie. De aby's waren in de goede handen van mijn moeder en zus achtergelaten. Dit jaar zijn ze vanwege de zwangerschap van Puk thuisgebleven. Voor Yana ook wel lekker want heeft door haar verleden toch wat verlatingsangst en vind het soms helemaal niets om uit logeren te gaan.

Op vakantie gaan betekend natuurlijk ook ik alles voor twee weken klaar moet hebben staan. Kattenbak nog even goed uitgesopt en verschoont, voer allemaal klaargezet en even doorgenomen dat Eem niet teveel mag omdat hij moet afvallen. Over Eem gesproken, de knul was dus voor onze vakantie voor zijn enting naar de dierenarts geweest. Na een paar dagen zag ik op de plek waar de enting was gegeven een zogezegde 'hotspot' , dat is een ronde plek die was nattig is. Hij had dus een reactie op de enting gekregen. Gelukkig zag alles er rustig uit en bleef hij er netjes vanaf.

Gisteren zijn we weer teruggekomen en wat was Yana blij zeg. De hele avond en nacht heeft ze aan onze slaapkamerdeur lopen rommelen, lopen piepen dat ze maar bij ons wilde zijn. Vandaag is het ook mijn schaduw en loopt ze de hele tijd bij me in de buurt. Denk dat het vanacht wat rustiger aan de slaapkamerdeur zal zijn (hopen we dan maar) Vanna was een beetje beledigd en kwam niet! Ze was echt een beetje boos dat we haar zomaar achter hadden gelaten. Martien heeft haar op een gegeven moment opgepakt, een dikke knuffel van mij en Martien en het leed was weer geleden. De beestjes worden weer trots naar me toegebracht.

Dan Eem en Puk, de eerste ziet er harstikke goed uit en is zowaar wat gewicht kwijt. Z'n wond is weg en de eerste haren beginnen al weer aan te groeien. Lekker hoor dat hij er vanaf is gebleven want anders had hij toch tijdens de vakantie naar de dierenarts gemoeten. Nou heb ik dezelfde dierenarts als zowel mijn moeders katten als mijn zus haar honden dus dat scheelt weer. Ze kennen de knul.

En Puk??? Die is echt zwanger. De begint al een buikje te krijgen en heeft nog steeds een doel in haar leven, nl ETEN. Ze ziet er heel goed uit, het geschoren stukje is weer lekker aangegroeid en voor de rest is het gewoon een pracht van een meid die straalt nu ze zwanger is. Het aftellen begint dan natuurlijk ook want rond 9 september moet het allemaal gaan gebeuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten