zaterdag 7 mei 2011

Gisteravond toch even langs de dierenarts. De rooie van mijn ouders wilde niet eten en mijn moeder maakte zich toch ongerust. De meid wordt dit jaar alweer 12 jaar dus zeker iets om goed in de gaten te houden. Ook Pukkie mocht mee om toch even naar de vorderingen op haar buik te kijken.

Puk mocht als eerste op de behandeltafel, ze vond het helemaal niets. Madam is altijd heel onzeker en zodra te een eng geluid hoort, krijgt ze een plofstaart. Voor de rest blijft ze angstvallig bij mij in de buurt. Hij heeft even haar buik bekeken en hij bevestigde mijn vermoeden. Madam moet er gewoon afblijven maar ja als het geneest, gaat het jeuken en dan gaat ze weer likken en dan gaat het weer open. Ze heeft even een prikje tegen de jeuk gehad, de romper gewoon weer om en maandag even contact opnemen hoe het gaat. Eventueel krijgt ze nog een kuurtje om de jeuk weg te houden zodat het goed kan genezen. Het ziet er nu alweer heel rustig uit dus denk dat ze over een weekje weer helemaal back in business is

Daarna was Roor aan de beurt en het was snel duidelijk wat er aan de hand was. Mevrouw heeft een fikse keelonsteking. Normaal is de klier maar een speldenpunt maar nu is het de grote van een één eurocent muntje dus daar heeft ze flink last van. Ze heeft antibiotica en pijnstillers gekregen. Ze had vandaag nog geen zin om te eten dus dat wordt ws. even een paar keer dwangvoeren zodat ze uit die visuele cirkel komt van ik ben niet lekker daarom eet ik niet en ik eet niet omdat ik niet lekker ben. Even een mooie spuit opgezocht en dan straks van wat voer pap maken om te kunnen geven. Je blijft ook altijd bezig met die beesten, zijn het niet mijn eigen beestjes, dan wel van die van mijn ouders maar ja doe het graag want ook die aby's zijn ontzettende schatten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten