zondag 23 oktober 2016

Verstopt

Afgelopen donderdag was het weer even paniek in huis. Woensdagavond was het me al opgevallen dat Vanna niet lekker naar de toilet ging. 's Avonds keek ze heel zielig en triest. Even gevoeld in haar buik/darmen en ja hoor ik voelde weer iets zitten dus hop de bench weer tevoorschijn gehaald zodat Vanna na haar klysma in de bench kon.

De volgende ochtend helemaal niets. Gelukkig werkte ik die dag thuis en kon ik het in de gaten houden. Toch nog maar een klysma gegeven want het moet er tenslotte uit. Helaas na anderhalf uur nog niets, dierenarts gebeld en ja hoor kom maar langs, dan kijken we even tussendoor hoe/wat.

Ook mijn dierenarts voelde direct dat ze verstopt zat en ging direct aan de slag. Door middel van massage duwde hij de ontlasting naar achter zodat hij het er daarna uit kon halen. Geen fijn werkje en ook al helemaal niet prettig voor Vanna maar beter dan onder een roesje.

Vanna heeft zich echt super gedragen, natuurlijk gaf ze aan d.m.v. mauwen dat ze niet blij was maar voor de rest werkte ze aardig mee. Bijna alles was er redelijk snel uit. Ze kreeg nog een klysma voor het laatste deel en toen mocht ze weer lekker mee naar huis met mij. Thuis natuurlijk weer even in de bench en binnen no time had ze het laatste beetje er ook uit gepoept.

Wat een opluchting dat het weer gelukt was. De dierenarts was heel tevreden, hij gaf ook aan dat er alweer een jaar tussen had gezeten met de vorige flinke verstopping dus we mogen niet klagen. Gaat nog aardig goed zo.

Geef haar nu wel twee keer per week preventief een spuitje met Laxatrax om het toch wat soepeler te houden en voor de rest? Gewoon weer goed in de gaten houden en bij twijfel of een klysma of naar de dierenarts.

En Vanna? Die is weer helemaal bij en happy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten