zaterdag 5 november 2011

Wat een heerlijke rust heerst er op dit moment in huis. Iedereen inclusief Martien liggen lekker te slapen. We hebben vandaag de kleintjes de beschikking gegeven tot het hele huis. De slaapkamer is de enige ruimte waar ze niet mogen komen, de deur daar is dan ook netjes dicht. Doordat ze nu door het huis konden rennen, zijn ze zo moe geworden dat alles in één mandje ligt (lees alles ligt door elkaar, in elkaar etc) Doordat ik alles overhoop heb gehaald in huis, dacht ik ook van mmm zal ik ook maar eens stofzuigen. Nou dat heb ik geweten hoor, ze vonden het NIET leuk. Ik zag langs alle kanten de pukken wegrennen om zichzelf in veiligheid te brengen voor het monster. Ach wennen ze maar aan want het was toch echt tijd om de boel weer eens schoon te maken.

Vandaag ook de boel weer op de weegschaal gezet, pff onze Aiko is al bijna 1 kg!!! De knul gaat wel erg snel hoor. De meiden volgen allemaal op gepaste afstand  (tussen de 800 en 900gram) Ze doen het dus ontzettend goed. We hebben het idee dat ze heel druk zijn maar ja dat komt omdat Luigi/Levi en Luna ( ons vorige nestje) rond deze tijd ziek waren waardoor ze echt wat rustiger waren. Dit is dus normaal. Mmm normaal dat je huis ongeveer wordt verbouwt?? Ja dat is normaal voor kleine aby's.

Het eten voor Vanna is ook binnen, we gaan vandaag maar eens kijken of ze de brokjes wel lust. Het gaat nu voor zover ik kan zien, goed met haar darmpjes. We geven haar wel met regelmaat Laxatrax om te zorgen dat ze makkelijker naar de toilet gaat maar de bedoeling is om met ander voer het probleem op te lossen. Met voer kun je tenslotte heel veel doen en bereiken.

Nu we het toch over voer hebben, dit weekend ga ik ook eens kijken wat de kleintjes van brokken vinden. En binnenkort ook eens kijken wat ze van runderhart vinden. Langzamerhand toch een uitproberen of het kieskeurige pukken zijn of juist bootwerkers. Ik vermoed dat onze Aiko een alleseter is, als ik hem nu al aan zijn bordje zie bunkeren, mmm beloofd wat. Ami is meestal erg druk en heeft vaak net even geen tijd om te eten. De sorrelmeiden April en Aisja hebben meestal wel tijd alhoewel ook zij soms erg druk zijn met kattekwaad uithalen.

Heerlijk gewoon dat kleine grut, pff ze worden veel te snel groot

Geen opmerkingen:

Een reactie posten