donderdag 23 juni 2011

Na anderhalf uur rijden waren we rond een uurtje of 8 aangekomen in Almelo, de plaats waar de eventuele partner van Puk woont. Eerst even een bakkie gedronken en rustig gepraat over het fokker, de testuitslagen uitgewisseld en daarna natuurlijk even kennisgemaakt met Amarillo. Het is in één woord een schitterende kater. Mooie kleur en ook nog een mooi profiel dus wat wil je nog meer. Hij leeft niet in huis maar in het katerverblijf samen met andere katers. Ze mogen om de beurt iedere dag naar buiten om lekker een frisse neus te halen.

We hebben dus besloten dat Puk als ze de volgende keer krols is, op bezoek mag bij de man. Ik ga nu een afspraak maken met mijn eigen dierenarts om de snap-test te laten doen. Moet daar even rustig de tijd voor inplannen want ons madammeke is een echte kronkel en ik heb besloten dat het beter is voor de rust van Puk om haar iets kalmerends te geven zodat het voor haar geen stressvolle gebeurtenis gaat worden. Als dat achter de rug is, staat ons niets meer in de weg en zijn we bijna bij de volgende stap van Pukkies eerste nest.

Ondertussen is Puk alweer minder krols aan  het worden. Wij blij want Puk heeft tegenwoordig de vervelende gewoonte om soms wat te sproeien nu ze krols is. Ik ben dan ook heel erg blij met mijn wondermiddel Urine Off, een mooie spray die ik via het internet heb gekocht. Werkt super als je dat op de desbetreffende plek spuit. Even met een natte doek erover en weg is alles. Weet nu wel als Puk even geen nest mag, gaat ze gewoon weer aan de pil want dit is niet echt prettig. Maar ja je doet er niets aan, er zijn poezen die dit doen en poezen die dit niet doen. Denk dat het lijntechnisch is bepaald want Yaantje doet het sinds kort ook, denk dat Puk deze vervelende gewoonte van haar mams heeft afgekeken. Vanna heeft het nooit gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten